Először nyissátok meg a mappát, ahova a Jazz2-t telepítettétek. Itt keressetek egy JCS nevű fájlt. (Gyengébb elméjűek vessenek egy pillantást a képre.) Nyissátok meg. Ezzel megnyílik a Jazz Creation Station.
Az alapok:
1. válaszd ki a tilesetet a bal oldalon
2. állítsd be a pálya méretét
(jobb klikk a szerkesztőrészen--->
properites...---> width, height-hez beírsz számokat)
Tipp: állítsd át az x,y speedet 1-re
Megjegyzés: A 3-mas és az 5-ös layert is ezekre állítsd.
(x speed: 1 yspeed:1 width, height= 4 layernél beírt számmal)
3. állítsd be a pálya adatait.
(felül a menüsorban a tools
---> level properites...
---> és írd be az adatokat)
LEVEL name: A pálya neve. (pelda1)
Next level: ide azt a fájl nevet írod,
ami a célbaérés után következik. (pelda2)
A secretlevelt és a bonus levelt hagyd üresen... csak bekavarja a pályák sorrendjét.
Music file: ide a zene nevét és kiterjesztését írd
(.it vagy .j2b)
4. Mentsd el a pályádat.
(file---> save)
Ez volt a nehezebb fele,
itt nagyon oda kellett figyelni,
de a pályád így még nem fog működni.
Meg kell építened a pályát,
kellenek az eventek. Egyenlőre csak az alasp eventek berakását fogjuk megnézni, a többi eventről később,részletesebben találsz infókat a honlapon.
A következők sorrendje tetszőleges,
de célszerű a start lerakásával kezdeni.
5. Start lerakása:
(jobb klikk a szerkesztőrészre
---> select event (itt választhatsz eventeket)
---> gameplay---> start pos-->
itt kiválasztod az egyiket, de ne a multiplayer startot!
Megjegyzés: mindig ahova kattintasz jobb gommbbal,
ott fog megjelenni az event.
6. A háttér berakása:
layer 8-ba berakod a hátteret.
A bal oldalon rákattintasz bal gombal arra,
amit szeretnél rakni, és a szerkesztőrészen
szintén bal gomb lenyomásával tudod lerakni a
tilekockákat.
7. egyéb event lerakása és beállítása:
a,: jobb klikk a szerkesztőrészre (layer 4!) oda,
ahová az eventet akarod rakni.
b:select event---> választassz akárhonnan,
azt amit akarsz.
az enemies az ellenségeket tartalmazza,
az enviroments az objecteket, és az egyéb tárgyakat tartalmazza,
ezeknek díszítés a célja, de sűrűn hasznosak lehetnek.
gameplay: a nyulra való hatásokat tartalmazza
pickups: azokat tartalmazza amiket fel tudsz venni,
használhatsz a pályán.
a "create generator for this event"
kipipálásával visszateremnek az eventek. Ez általában csak a pickups fül alatt lévő dolgoknál működik.
(vannak eventek, aminél muszály beállítani adatokat ahhoz,
hogy működjenek)
8. A cél lerakása:
A célból is van több féle.
Ezek közül 2 a lényegesebb.
a célt a gameplay--->area-ban találod.
Általában oszlopot kell belőle építened.
Hiszen csak abban a kockában fogadja el a nyerést.
Miután beértél automatikusan a
tools--->levelproperites...--->next levelhez beírt pályára ugrik, ha az a pálya létezik. Ha nem, hibaüzenet társaságában szépen kilép a játékból.
Hogy megnézhesd, kipróbálhasd első alkotásod, menj a File -> save & run-ra! Ekkor kiad egy ablakot, oda írd be a pályád nevét, kattints a mentésre, és kész is!
Íme az én pályám, ilyesmi lenne a sima, egyszerű pálya készítése.
Persze én csak szemléltetés céljából csináltam ilyen kicsire.
A parallax view-ben tudod megnézni, milyen lenne a pálya a játékban, hátterestül, mindenestül. (csak az eventejet nem mutatja) Ezen kívül viszont felejtsd el ezt a rublikát, mert másra nem is tudod használni.
Forrás:jazzjacrabbit2.mlap
Átdolgozta, képeket készítette: Flash